Omdat het rust en overzicht geeft. Omdat de school weet waar die aan toe is.
En omdat ik niet loslaat tot alles klopt.”
💼 Werkwijze
Een goed rooster ontstaat niet zomaar. Het vraagt om inzicht, structuur én aandacht voor detail. Ik werk volgens een duidelijke en persoonlijke aanpak, zodat een ieder weet waar hij/zij aan toe is.
🔍Informatie
Eerst wil ik weten: Wat speelt er op de school? Welke systemen worden er gebruikt , waar loopt men tegenaan en wat zijn de wensen? Ik luister, stel vragen en denk direct mee.
🧩Voorbereiding
Op basis van de input maak ik een heldere planning en werkmethode. Ik breng rust in complexe processen en zorg dat alle puzzelstukjes – formatie, inzet, maatwerk en regels – logisch in elkaar vallen.
⚙️ Aan de slag
Ik werk efficiënt in Zermelo, met oog voor kwaliteit en haalbaarheid. Tussentijds neem ik de schoolleiding, teamleiders, decanen mee in keuzes en voortgang. Altijd helder en transparant.
🤝 Nieuw schooljaar
Het werk aan een rooster houdt niet op zodra het af is. Een goed rooster moet vooral prettig werken in de praktijk – helder, doordacht en flexibel genoeg voor wat er dagelijks gebeurt. Daarom blijf ik als roostermaker betrokken bij alles wat volgt: overleg, aanpassingen, ondersteuning. Ik maak geen schema’s van buitenaf, maar werk vanuit de school, voor de school.